Telefonija v zadnjem času doživlja prehod, ki se je v preteklosti že dogajal. Prehod iz klasične TDM telefonije na IP telefonijo lahko v določenih segmentih primerjamo s prehodom iz analogne na ISDN telefonijo v preteklosti.

Uporabniki so v ISDN telefoniji hitro sprejelii tehnološke prednosti in novosti, ki jim jih je le-ta omogočala. Pri IP telefoniji pa je zadeva malo drugačna. Res je, da prinaša nekaj novosti v smislu povezljivosti oddaljenih lokacij in integracije z informacijskimi sistemi. Res je pa tudi, da je sama funkcionalnost in uporabnost zlasti pa zanesljivost delovanja in komuniciranja v primerjavi z ISDN telefonijo omejena. Kje tiči vzrok za tako omejenost IP telefonije?

Vzrok tiči  v samem protokolu SIP, ki v zadnjem času prevladuje pri IP telefoniji. SIP protokol je v samih predpisih in določbah mnogo bolj ohlapen kot so to naprimer ISDN ali celo sistemski protokoli posameznih proizvajalcev (HFA). Posledica tega je nizka združljivost in funkcionalnost posameznih IP telefonskih naprav, ki uporabljajo SIP protokol. Nabor samih funkcij je zaenkrat v SIP protokolu zelo omejen in okrnjen. Da je stvar še bolj zanimiva je združljivost in funkcionalnost SIP naprav odvisna tudi od verzije programske opreme in ne samo od tipa same naprave.

Sama IP telefonija s SIP protokolom predstavlja resnično nov svet na področju telefonije. Se je pa potrebno zavedati da ima kot vsaka nova tehnologija tudi ta porodne težave in krče. Seveda nas včasih marketinški pristopi, ki nove kratice zelo radi uporabljajo za povečanje prodaje, prepričujejo da so novi izdelki brezkompromisno boljši in uporabnejši.

Univerzalni komunikacijski sistemi

Sami v praksi glede na res različne zahteve in potrebe strank prihajamo do drugačnih zaključkov. Če se pri nakupu odločimo za čisti IP sistem, si že na začetku zapremo vrata za dostop do določenih funkcionalnosti, kar v določenih primerih pomeni veliko oviro pri

prilagoditvi komunikacijskega sistema procesom in zahtevam podjetja in posameznega uporabnika.

Dober ali mogoče edini učinkovit odgovor na vse te sodobne izzive prihoda novih tehnologij so hibridni sistemi, ki zagotovljajo skupek rešitev in funkcij iz obeh generacij. Na kratko rečeno se z nakupom hibridnega sistema ne odpovemu ničemur vnaprej. Če se nam kasneje pojavi potreba po določeni funkcionalnosti, ki v IP telefoniji še ni zajeta jo lahko preprosto dogradimo.

V splošnem velja, da so dobri univerzalni komunikacijski sistemi (strežniki) večjih svetovnih proizvajalcev  koncipirani za vse izzive obstoječih in prihajajočih komunikaciskih tehnologij. Kot je razvidno iz zgornje skice sistemi zagotavljajo podporo vsem obstoječim in prihajajočim komunikacijskim tehnologijam, ki se ponavadi pojavljajo v sodobnih podjetjih. Modularna zasnova sistemom omogoča prilagodljivost glede števila uporabnikov in števila podprtih tehnologij (DECT,WLAN,IP DECT, ISDN, analogno, CTI, UC , sistemski terminali, SIP trunki in terminali…).

Primer iz prakse

Stranka ima 4 ISDN S0 priključke ter 12 let star ISDN sistem s klasičnimi  sistemskimi in analognimi terminali.

Stranki ponudimo univerzalni hibridni strežnik, ki podpira že obstoječe ISDN linije. Zaradi varčevanja 2 ISDN liniji vrnejo operaterju in namesto tega vzamejo  IP linije pri drugem operaterju 2 pa zaradi zanesljivosti zadržijo. IP linije lahko na strežnik priključimo neposredno ali pa prek vmesniških (gateway) rešitev. Na sistem je možno priključite vse predhodne sistemske in analogne terminale prav tako pa podpira vse najnovejše telefonske sistemske in analogne aparate. Z vgradnjo IP modula lahko na sistem priklopimo tudi IP SIP ali HFA aparate. Nekateri uporabniki uporabljajo namesto klasičnega telefona takoimenovano »softphone« rešitev (IP terminal na računalniku). Za skladišče in mobilna delovna mesta uporabljajo rešitev klasičnega DECTA (boljša funkcionalnost kot IP DECT in boljši domet kot Wifi telefonija…). Vsak uporabnik želi imeti vse podatke lastnega komuniciranja tudi na svojem računalniku seveda sinhronizirane s svojim Outlook-om. Če uporabnika ni v podjetju je preko vmesnika v komunikacijskem strežniku dosegljiv na isti številki kjerkoli na svojem mobilniku. Brezplačne povezave z njihovo poslovno enoto v tujini… .

Veliko podjetij ima tovrstne rešitve in storitve v svoji ponudbi, zelo malo je takih kjer zadeve na koncu tudi delajo tako kot je bilo na začetku dogovorjeno.

 

 

The following two tabs change content below.
Boštjan Jamnik
Prodajnik, solastnik, pa še kaj v Elektrotehniki Jamnik Kranj d.o.o. katerega glavna dejavnost je telekomunikacijski inženiring. 20 letno delovanje sega v skoraj vse segmente tega širokega področja. Če že ne poznamo odgovora pa ponavadi vemo koga je treba vprašati. Po izobrazbi sem univerzitetni inženir strojništva.
Boštjan Jamnik

Latest posts by Boštjan Jamnik (see all)