Najprej naj poudarim, da je prispevek plod izključno mojega mnenja in videnja ter izkušenj s področja telekomunikacij. Ker imajo vsake oči svojega malarja, boste verjetno kje drugje prebrali tovrstne teme bolj oglaševalsko obarvane-ampak to je pa že druga zgodba.
IP centrex, da ali ne-s tovrstno dilemo se naše stranke srečujejo skoraj vsak dan. Storitev Centrex ima v naših telefonskih vodah že zelo dolgo tradicijo. Nekako je dobila pečat cenovno ugodne storitve. Cene so po navadi oblikovane po številu priključkov in cene na prvi pogled zares izpadejo nizke. Potem je tu še zelo velika nepreglednost glede na različne ponudnike, pakete in pa individualne pogoje. Ceniki so za isto storitev pri istem ponudniku za različni stranki lahko zelo različni. Pri svojem delu zelo redko pridem na sistem, ki bi presegal ceno 4 letne storitve centrex-seveda če primerjamo jabolka z jabolki, se pravi da ponujamo sistem na tehnološki ravni centrex storitve, kar je pa že kar težko, saj so storitve IP centrex proti funkcijam sodobnih IP sistemov relativno skromne. Veliko je primerov, ko je sistem z mesečnim centrex vložkom izplačan že v letu in pol. V kalkulacijo je treba zaobjeti tudi stroške mesečnih telefonskih stroškov, ki so v centrex sistemih ponavadi vezani na ponudnika storitev. Pri lastnem telefonskem sistemu pač sami izbirate operaterja, lahko jih imate tudi več, tako da glede na cilj telefonskega pogovora izberete najbolj ugodnega. Pri določenih strankah, z res razvejano mednarodno dejavnostjo imamo tudi do 4 različne operaterje- kar se pri končnem izračunu še kako pozna.
Nauk te basni? Če gledamo cenovno je odgovor na prvo žogo vedno Centrex. Če naredimo kalkulacijo in v projektu upoštevamo vse neznanke ter tehnične rešitve potem je odgovor v 90% lasten IP sistem. Konec koncev lahko vsak IP sistem tudi najamete v obliki leasinga ali podobne storitve. Potem se centrexu tudi po tej plati zelo približate. Na koncu (po navadi 5 let) pa imate možnost sistem po zelo nizki ceni odkupiti.
Gremo dalje. Tehnično so sitemi IP centrex na nivoju sodobnih IP telefonskih sistemov. So uporabniško prijazni, fleksibilni in omogočajo integracijo različnih IP rešitev ter visoko zmožnost integracije z vašim računalniškim sistemom-malo morgen. Ta primerjava preprosto ne vzdrži, saj sistem Centrex že v osnovi ni koncipiran fleksibilno in uporabniku prijazno. Vprašajte ljudi, ki so imeli uporabljali sodoben IP sistem pa so potem prišli na Centrex (recimo veliko bančnih uslužbencev). Ne sprašujte ljudi, ki so imeli 15 let stare tel. sisteme pa so potem dobili centrex, ti razlike res niso opazili J.
Ali sploh obstajajo stranke za katere je IP centrex? Seveda so. Podjetja, ki na začetku niso pripravljena investirati v IP komunikacije nič pač pristanejo na centrexu po definiciji. Podjetja, ki za telefoniranje uporabljajo osnovni nabor funkcij in ne potrebujejo dobre integracije s svojim računalniškim sistemom. Podjetja, ki imajo veliko majhnih poslovalnic. Podjetja, ki ne zahtevajo veliko različnih tipov telefonskih terminalov, kompleksnih rešitev z raznimi DECT sistemi ali klicnimi centri- torej res nezahtevne stranke.
Lahko bi rekli tudi še kakšno o vzdrževanju sistemov, o motiviranosti vzdrževalcev in monterjev, o odzivnih časih- pa ne bomo. Samo modro bomo molčali in se muzali.
Za konec bi vam rad samo položil na srce. Ne pojdite na prvo žogo. Dajte si možnost in se informirajte o zadevi podrobno. Preverite vse strani in kalkulacije. Pustite si predstaviti vse prednosti in slabosti-pošteno in objektivno. Z izračuni podprtimi z realnimi številkami. Verjemite mi kakorkoli se boste odločili-na koncu ne boste razočarani. Zelo redki so namreč tisti, ki sistem telefonije po spoznanju svoje zmote v naslednjih letih zamenjajo. Nekako se navadijo in pozabijo.
Več o tem na: www.el-jamnik.si
Latest posts by Boštjan Jamnik (see all)
- IP domofoni z ohišjem IP65 - 24. januarja, 2017
- IP DECT SISTEMI-orodje mobilnih zaposlenih - 19. januarja, 2017
- Nadzor temperature preko GSM - 18. januarja, 2017
Komentarjev še ni.