Na koncu leta je v navadi, da se na poslovnem področju potegnejo sklepne ugotovitve. Pa naredimo to še za nas zelo pomembno področje- IP telefonijo.

Najprej lahko ugotovimo, da se je IP telefonija zasidrala že zelo globoko v naš poslovni svet. Na eni strani je razlog za to cenovna politika operaterjev in ponudnikov, na drugi strani pa zanesljivost delovanja. Če je bilo 2 ali 3 leta nazaj še zelo pogumno dejanje priklapljati IP sisteme neposredno na IP linije, je danes to povsem nekaj normalnega oz. nujnega, če želimo strankam zagotoviti konkurenčno prednost. Močno se je povečala tudi sama kompatibilnost IP telefonskih terminalov kot so IP telefoni, IP DECT sistemi, IP domofoni… Pomembna je tudi vse večja uveljavljenost poenotenih komunikacij (Unified communications). Uspešna in tehnološko napredna podjetja pospešeno uvajajo in integrirajo poenotene komunikacije v svoje komunikacijske poti. IP telefonija vse bolj povezuje in integrira fiksne in GSM komunikacijske poti. Novi igralec na tem področju v letu 2014 je zlasti tehnologija 4G LTE. Ta bo pomemben igralec zlasti v prihajajočem letu.

Lahko tudi ugotovimo, da je ponudba sistemov IP telefonije zelo pestra in raznolika. Ločimo zlasti 2 glavni skupini. Prva skupina so sistemi, ki bazirajo na osnovi odprtokodnega sistema Asterisk. Ti sistemi so si med seboj zelo podobni, skupna jim je tudi lastnost cenovne dostopnosti. Za zahtevnejše uporabnike,ki potrebujejo nekaj več je na voljo druga skupin IP telefonskih sistemov. To so sistemi večjih svetovnih znamk, ki temeljijo na lastnih sistemih in IP telefonskih terminalih. Tu kraljujejo tudi v letu 2014 imena kot so: UNIFY, Cisco, Alcatel, Aastra, Panasonic,… Te znamke ponujajo celovite rešitve, saj ponujajo vse podsisteme in podprograme, ki so potrebni za celovite rešitve na področju IP telefonije.

V tretjo skupino IP telefonije pa bi uvrstil ponudbo IP centrex sistemov, ki jih ponujajo posamezni operaterji in tako imenovani kvazi operaterji. Stranke pridobivajo zlasti s cenovno ugodnimi ponudbami (vsaj navidezno). Kakšno je potem stanje v realnosti je pa druga zgodba. Kdor res nima posebnih zahtev oz. želja in mu je blizu najemo-dajalska politika bo mogoče res našel pravo rešitev v takih operaterskih rešitvah.

Nam so bližje rešitve, kjer so stranke zahtevne in vejo kaj hočejo za izboljšavo in optimizacijo svojega poslovanja. V to področje spada zlasti snemanje pogovorov, integracija poenotenih komunikacij, integracija telefonije z lastnim informacijskim sistemom, DECT sistemi, IP domofoni, integracija GSM poti v IP telefonijo, instalacija CTI telefonije…
Zanimiva je tudi ugotovitev, da namizni telefon še vedno ostaja pomemben igralec na polju IP telefonije. Že dolgo mu napovedujejo konec, naš namizni IP aparat pa odgovarja z vedno bolj dovršenimi oblikami in funkcionalnostjo, ki mu zagotavljajo aktualnost in uporabnost tudi v prihodnjih letih.

Na koncu mi dovolit izraziti veselje, da vedno več podjetij v IP telefonskih poslovnih sistemih vidi pomemben element za zagotavljanje konkurenčnosti in učinkovitosti v poslovnem svetu.

Več o tem na: www.el-jamnik.si


 

The following two tabs change content below.
Boštjan Jamnik
Prodajnik, solastnik, pa še kaj v Elektrotehniki Jamnik Kranj d.o.o. katerega glavna dejavnost je telekomunikacijski inženiring. 20 letno delovanje sega v skoraj vse segmente tega širokega področja. Če že ne poznamo odgovora pa ponavadi vemo koga je treba vprašati. Po izobrazbi sem univerzitetni inženir strojništva.
Boštjan Jamnik

Latest posts by Boštjan Jamnik (see all)